Handelsbetingelser

Disse handelsbetingelser finder anvendelse for køb af varer på kokkenfreak.dk.

Når du køber varer på kokkenfreak.dk indgår du aftale med:

Køkkenfreak

Torvet 6 A

5700 Svendborg

Cvr nr: 

36142340

Telefon

22 42 45 48

Email:

mail@kokkenfreak.dk

Priser

Alle priser på vores hjemmeside er angivet i danske kroner DKK og er inklusiv 25% dansk moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser og er kun gældende indenfor Danmarks grænser ekskl. Færøerne og Grønland.

Oplysninger om specifikationer eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Der tages forbehold for prisstigninger, afgiftsændringer, valutaændinger, udsolgte/udgående varer samt tastefejl. 

 

Betaling
Ved modtagelsen af din bestilling reserverer vi beløbet for bestillingen på dit betalingskort. Vi trækker først pengene på din konto, når den samlede bestilling er leveret fra vores lager. Betalingstransaktionen forestås af en PCI-godkendt betalingsformidlingsleverandør. Alle oplysninger i forbindelse med kort-betalinger sendes krypteret og håndteres af ePay Vi accepterer Dankort, Visa, MasterCard,  Maestro, og MobilePay. Vi tager ikke kortgebyrer.

Fragt
Hvis varen er på lager, kan levering normalt forventes inden for én til to hverdage efter bestillingen. Da Køkkenfreak er både er en webshop og en fysiske butik tages der forbehold for lagerfejl.

Fri fragt og fragtpriser
Når du handler for 500 kr. eller mere, leveres ordren gratis til en GLS pakkeshop efter dit valg, eller til en erhvervsadresse. Som udgangspunkt sender Kokkenfreak.dk varerne hverdagen efter varerne er bestilt. 

Dette gælder dog ikke for komfurer, emhætter, kogetoppe og ovne. Køkkenfreak er ikke lagerførende på disse produkter og de sendes direkte fra leverandøren og hjem til kunden. Fragten er på 550 kr for levering til dørtrinnet. Skal varen bæres ind koster det 2750 kr. 

Fragt

Hvis varen er på lager, kan levering normalt forventes inden for én til to hverdage efter bestillingen.

GLS pakkeshop, 49 kr.

Levering til GLS pakkeshop efter eget valg. Ved ordreafgivelse inden kl. 15 på hverdage, afsendes varerne førstkommende hverdag. Hvis den pakkeshop du har valgt er fyldt, vil din pakke blive leveret til en nærliggende pakkeshop. Forsendelse til GLS pakkeshop er gratis, når ordren er på mere end 500 kr.

GLS erhverv, 49 kr.
Levering til erhvervsadresse. Ved ordreafgivelse inden kl. 15 på hverdage, afsendes varerne førstkommende hverdag. Bemærk: Det skal være muligt for GLS at aflevere pakken til en person på firmaadressen. Forsendelse med GLS Erhverv er gratis, når ordren er på mere end 500 kr.

GLS privat, 70 kr.
Levering til din hjemmeadresse. Ved ordreafgivelse inden kl. 15 på hverdage, afsendes varerne førstkommende hverdag. Hvis du ikke er hjemme når GLS ringer på, leveres din ordre i nærmeste GLS pakkeshop, hvor du skal afhente den.

Fragtpriserne er inkl. transportforsikring i Danmark.

Afhentning i vores butik

I stedet for at få din ordre sendt, kan du vælge at afhente den i Køkkenfreaks butik i Svendborg. Denne mulighed, som også populært kaldes 'click and collect', koster 0 kr. uanset ordrens størrelse. 

Du vil naturligvis blive kontaktet pr. e-mail eller telefon, hvis vi ikke kan leve op til ovenstående. Du vil altid få oplyst de samlede leveringsomkostninger ved varebestilling inden, at du godkender din ordre.

Restordrer
Restordrer sendes når varen/varerne lagerføres igen. Vi betaler for fragt/porto til Danmark (eksklusiv Grønland og Færøerne). Såfremt varen ikke kan leveres inden fire uger efter bestillingen, kan ordren afbestilles, og eventuel betaling for de ikke-leverede varer vil blive returneret.

Ændring eller annullering af ordre
Ved ændring af køb efter ordreafgivelse kan du ændre ordren ved at skrive en e-mail til mail@kokkenfreak.dk eller ringe til os på tlf: 22 42 45 48. Vi hjælper dig gerne med at ændre din ordre, men KUN hvis varen/varerne ikke er afsendt. Er varerne allerede afsendt, har du 30 dages returret.

Aftaleindgåelse
Du skal ved hvert køb acceptere vilkårene i handelsbetingelserne. Du opfordres til at læse betingelserne grundigt igennem og gøre dig bekendt med de forpligtelser og rettigheder, som vilkårene giver dig. Du får en kopi af vilkårene, når du modtager en bekræftelse af din ordre pr. e-mail.

Skader eller mangler

Så snart du modtager en forsendelse, anbefaler vi at du undersøger, om der er mangler og/eller skader på varen/varerne. Hvis der er mangler og/eller skader, bedes du af bevismæssige årsager kontakte os, jo før, desto bedre. Hvis en eller flere af de leverede varer er leveret forkert, betaler vi selvfølgelig de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen/varerne til os.

Erhvervskunder – B2B (Business to Business)
Der er ingen returret medmindre andet er skriftligt aftalt. Køkkenfreak.dk tager forbehold for tastefejl, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte / udgåede varer og leveringssvigt fra vores leverandører.

Ansvar i B2B-handel
Vi påtager os ikke ansvaret for, at vores varer forårsager:

  • indirekte skade eller følgetab, driftstab, tab af arbejdsfortjeneste, løn, indtægter, opsparing;
  • avancetab eller andre indirekte tab;
  • skader på grund af force majeure.

Køkkenfreak påtager sig ikke ansvar for forsinkelser.

Garanti, risikoovergang og reklamation
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb. Medmindre bedre vilkår er anført ud for den enkelte vare, giver vi efter købeloven en reklamationsret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du kan klage over fejl og mangler, der viser sig på op til 24 måneder efter, at du modtog varen. Reklamationsretten bortfalder, hvis manglen er forårsaget af køber, eksempelvis som følge af fejlagtig eller uautoriseret reparation eller brug. Det er endvidere en forudsætning, at manglen var til stede, da du modtog varen første gang. Du skal reklamere inden rimelig tid efter, du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder, anses reklamationen altid for at være rettidig.
Når du vil reklamere over et produkt, skal du skrive en E-mail til mail@kokkenfreak.dk. Når vi modtager din reklamation, sender vi dig en e-mail med dit returvareordrenummer og adressen, hvortil du skal sende varen. Returvareordrenummeret skal du skrive på pakkens fragtemballage, da det gør ekspeditionstiden hurtigere. Du kan kræve, at vi afhjælper manglen eller leverer en ny mangelfri vare, hvis forudsætningerne for ombytning er til stede.
Dette forudsætter, at reklamationen er berettiget og at afhjælpningen eller omleveringen ikke medfører uforholdsmæssige omkostninger for os. Når vi har gjort os bekendt med din reklamation, kontakter vi dig pr. e-mail for at aftale det videre forløb. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Fortrydelsesret
Du har som forbruger 15 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 15 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 15 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved mail@kokkenfreak.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde udgifterne i forbindelse med varens returforsendelse og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Ved returnering, genplaceres varen således i producentens salgsemballage og pakkes forsvarligt ind i korrekt fragtemballage. Du må ikke påklistre mærkater eller skrive direkte på producentens salgsemballage. Dette skal ske på fragtemballagen.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Undtaget fra fortrydelsesretten
Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, kan ikke fortrydes.

Varens tilstand ved benyttelse af fortrydelsesretten

Du har ret til at åbne og undersøge varen på samme måde som, hvis varen var købt i vores fysiske forretning. Forsøg så vidt muligt at undgå at beskadige emballagen.

Ved returnering af varer bedes så vidt muligt original emballage benyttes til returnering. Alle mærker og priser skal så vidt muligt være intakte. Efterleveres dette ikke, vil vi også her foretage en vurdering af, om varen har tabt værdi - og hvis det er tilfældet vil, værdiforringelsen blive modregnet i returbeløbet.

Når vi har fået varen retur og kontrolleret, at den lever op til betingelserne for, at fortrydelsesretten kan udnyttes, vil vi overføre beløbet til det oplyste kontonummer.


Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

Køkkenfreak
Torvet 6 A
5700 Svendborg

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Du skal selv betale forsendelsesomkostningerne, hvis du returnerer dine varer.

Du kan nemt bestille en retur label her: https://return.shipmondo.com/kokkenfreak

Skader og mangler

Så snart du modtager en forsendelse, bedes du undersøge om der er mangler og/eller om skader på forsendelsen.

Hvis der er mangler og/eller skader bedes du af bevismæssige årsager kontakte os inden 4 arbejdsdage, da vi ellers normalt ikke vil kunne yde erstatning.

Hvis en eller flere af de leverede varer er leveret forkert, betaler vi de omkostninger, der er forbundet med at returnere varen til os.

 

Reklamation

Der gives efter købeloven en reklamationsret i 2 år på alle varer. Reklamationsretten betyder, at man som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået i op til 24 måneder efter købet.

Det betyder, at man efter Køkkenfreaks valg enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen alt afhængigt af situationen.

Det forudsættes, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Man skal reklamere inden rimelig tid efter manglen er konstateret. Indenfor 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som f.eks. i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Ved reklamation skal varen sendes til:

Køkkenfreak
Torvet 6 A
5700 Svendborg

Køkkenfreak tager intet ansvar for returnerede varer, som går tabt undervejs. Det påhviler kunden at sørge for kvittering for forsendelsen, så et eventuelt tab kan dokumenteres over for transportselskabet.

 Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse mail@kokkenfreak.dk eller tlf: 22424548. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du kontakte

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.naevneneshus.dk

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret 25-1-2021.

Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

Til:
Køkkenfreak
Torvet 6 A
5700 Svendborg

Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

______________________________________________________________________________________

Bestilt den: _______________________________

Modtaget den: _______________________________

Forbrugerens navn:

______________________________________________________________________

Forbrugerens adresse:

___________________________________________________________________

Forbrugerens underskrift: _________________________________________

Dato: _________________